ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է, որ Ռուսաստանը շուտով կկիրառի հայելային միջոցառումներ՝ Չինաստանի քաղաքացիների համար վիզայի ռեժիմը վերացնելու համար։ «Մեր չինացի ընկերների՝ Ռուսաստանի քաղաքացիների համար անվիզա ռեժիմ մտցնելու վերաբերյալ որոշումը, անկասկած, կնպաստի մեր ժողովուրդների միջև կապերի հետագա ամրապնդմանը: Մեր կողմից հայելային միջոցառումները շատ շուտով ուժի մեջ կմտնեն Չինաստանի քաղաքացիների համար»,- ասել է Պուտինը։               
 

«Վար մնացած մարդու համար արդեն խորթ է իմ հոգին»

«Վար մնացած մարդու համար  արդեն խորթ է իմ հոգին»
01.10.2013 | 11:36

Տիեզերքում աստվածային մի
ճամփորդ է իմ հոգին.
Երկրից անցվոր, երկրի փառքին
անհաղորդ է իմ հոգին.
Հեռացել է ու վերացել մինչ աստղերը
հեռավոր,
Վար մնացած մարդու համար արդեն
խորթ է իմ հոգին:

Սա գրողի երևակայությամբ ստեղծված անիրական հրաշապատում չէ և նպատակ չունի որևէ գաղափար ընդգծելու, կյանքի որևէ երևույթ ավելի վառ ու ցայտուն ներկայացնելու: Սա ներկայից մտքով և հոգով առաջ անցնելու, ապագայի մեջ ինքն իրեն տեսնելու մի հայտնություն է: Սա ճանապարհ է, որով Աստված խոսում է բանաստեղծի հետ, որպեսզի նա հասկանա, թե ով է ինքը: Նման հայտնությունները սովորաբար տրվում են տեսիլքի միջոցով, երազով, հրեշտակների միջոցով կամ էլ որպես Աստծուց ստացած ուղիղ անդրադարձ:
Բանաստեղծը գիտի, որ ճշմարիտ իրականությունը բացվում է միայն այն ժամանակ, երբ «երկրի փառքին անհաղորդ է հոգին»: Ճշմարիտ իրականությունն այն է, որ երկիրը ժամանակավոր է: Աստված ինչպես այս երկիրը ջրով դատեց, այնպես էլ կրակով է դատելու, հրո ճարակ է դարձնելու: ՈՒրեմն, այս երկիրը «անցվոր» է, այսինքն` անցնող, գնացող, ժամանակավոր: ՈՒստի այդ անցողիկ փառքին անհաղորդ է բանաստեղծի հոգին: Աստծո խոստման համաձայն` բանաստեղծը նոր երկնքի և նոր երկրի է սպասում, որոնցում արդարություն է բնակվում (Բ Պետր. 3.13): ՈՒրեմն, ինչպես նոր երկրի վրա, այնպես էլ նոր երկնքի մեջ բնակվողներ պետք է լինեն, որպեսզի այնտեղ արդարություն կարողանա բնակվել: Նա գիտի, որ «Տիեզերքում աստվածային ճամփորդ» իր հոգին քանի դեռ «անցվոր երկրի» վրա է՝ Աստծո ներկայության մեջ, ավելի ընդունակ է քայլելու Աստծո իմաստությամբ և մնալու Աստծո ճանապարհի վրա:
Առայժմ երկրի վրա գտնվող Թումանյանի համար «մինչև աստղերը հեռացած ու վերացած հոգին» տեսնում է, որ աստղերից անդին գտնվող ոլորտն ավելի իրական է, քան «վար մնացած մարդու» աչքին երևացող ֆիզիկական աշխարհը: Խոսքն անապաշխար և վերստին ծնունդ չունեցող մարդու մասին է, ով ֆիզիկական աշխարհի հետ շփվում է իր հինգ զգայարաններով (ականջ, քիթ, բերան, աչք, ձեռք): Հոգևոր աշխարհի հետ հաղորդակցվող պոետի հոգին խորթ է այդ մարդուն:
Երկրի վրա իր կյանքի վերջին տարիներն անցկացնող պոետի համար Աստված ավելի իրական է դարձրել այն երկնայինն ու հավիտենականը, որ վայելելու է «աստվածային ճամփորդը» տեղ հասնելուց հետո: Աստված օգնում է նրան` «վար մնացածներին» փոխանցելու երկնային իրողությունը: Թումանյանի համար միանգամայն պարզ է, որ երբ մարդ քայլի ու ապրի հոգու աչքերի տեսածով, ապա երկրի վրա եղած ժամանակ էլ կլինի Աստծո հետ և կտեսնի Նրա փառքը: Նա գիտի, որ իր սրտի, հոգու աչքերը բաց պատուհաններ են, որոնցից երևում է երկնոլորտը` հոգիների հանգրվանը: Նա Աստծո Խոսքից գիտի, որ սրտի, հոգու աչքերով մարդը ցանկացած ժամանակ կարող է մոտենալ Աստծո Շնորհաց Աթոռին: Եվ գիտի նաև, որ դեպի Աստված շարժվելիս Աստված ավելի իրական է դառնում:
«Վար մնացած մարդը», այսինքն` աշխարհայինը, աշխարհը, պոետին չի ճանաչում, որովհետև Նրան էլ չճանաչեց. «Նա աշխարհի մեջ էր, աշխարհը Նրանով եղավ, սակայն աշխարհը չճանաչեց Նրան» (Հովհ. 1.10): Աստծո Որդին Թումանյանին հասկացողություն տվեց, որ իմանա Իրեն: Նա տեսնում էր Նրա հայտնված փառքը, ինչպես աշխարհը շուտով պիտի տեսնի այն, երբ Տեր Հիսուսը գա ամպերով` Երկնքից այս երկրի վրա հայտնվելու, և ամեն աչք պիտի տեսնի Նրան, սակայն հավատացյալները պիտի տեսնեն Նրան այնպես, ինչպես Նա է, ոչ թե ինչպես հայտնում է Իրեն:
Թումանյանը հասկանում էր Նրա խորհուրդները, նա տեսնում էր Նրա ներքին փառքը, օր օրի լցվում էր պոետի սիրտը: Նա Աստծո հետ ընդհանուր զգացումներ ու մտքեր ուներ: Աստված Իր սիրտը բացել էր բանաստեղծին և խոսում էր Իր սրտի գաղտնիքներից: Թումանյանը հասկանում էր Նրա խոսքերը և բաժանում Նրա զգացումները: Նա հաղորդություն ուներ Հոր, Որդու և Սուրբ Հոգու հետ: Այդ հաղորդությունը, ինչ խոսք, Աստծո բնույթին համաձայն էր: Աստված լույս է, հետևաբար Թումանյանը լույսի մեջ էր: Նա լույսի մեջ էր քայլում: Թումանյանին չէր հետաքրքրում, թե ինչպես է քայլում, այլ հետաքրքրում էր, թե դեպի ուր է քայլում: Երբ նա խոսում էր լույսի հետ համաձայնության մեջ քայլելու մասին, պարզ է, որ խոսքը նրա գործնական ընթացքի մասին էր, խոսքը դիրքի` դեպի ուր քայլելու մասին էր:
Թումանյանը գիտեր, որ ազատագրվել է խավարի իշխանությունից և «լույսի մեջ բնակվող սրբերի վիճակին» (Կողոս. 1.12–13) մասնակից լինելու է արժանացել: Միայն Աստծո Խոսքով է, որ Թումանյանը իմացավ Աստծուն և Նրա խոհերը: Աստված Իրեն Իր Խոսքի միջոցով հայտնեց Թումանյանին: Նրա հոգևոր կյանքի ամեն մի դարձվածք առնչվում է Աստծո Խոսքին:
Կյանքի տարբեր անելանելի վիճակներից դուրս գալու համար մարդուն անհրաժեշտ է Խոսքի հայտնությունը: Իրերն ու երևույթները նոր աչքով տեսնելու, թվացյալ անքննելին քննելի դարձնելու կարողություն է տալիս նրան «Ճշմարտության Հոգին, ՈՒմ այս աշխարհը չի կարող ընդունել, որովհետև Նրան չի տեսնում և Նրան չի ճանաչում…» (Հովհ. 14.17): Թումանյանը ճանաչում է, որովհետև այդ Հոգին նրա մեջ է և նրան առաջնորդում է ճշմարտության ճանապարհով` ամբողջությամբ հայտնելով Հիսուսին, Ով էլ հենց Ճշմարտությունն է:
Թումանյանը որպես Աստծո շնորհ, ընծա, և ոչ թե որպես մարդկային ջանքերի ձեռքբերում է ընդունում իր «տիեզերական, աստվածային ճամփորդ» լինելը: Նա հանձնվում է «Աստծուն և Նրա շնորհի Խոսքին», Նրան, Ով բարձրացրել է իրեն և ժառանգություն տվել Իր բոլոր սրբերի հետ: Բանաստեղծը իր ժառանգությանը տիրացել է հենց երկրի վրա եղած ժամանակ. նրա` երկրից հեռացած, մինչ աստղերը վերացած հոգին իր երկնային տանն է: ՈՒրեմն, նա ժառանգել է Երկինքը` որպես իր տունը:
«Տիեզերական աստվածային ճամփորդի» սիրտը քննություն է բռնել և երկնոլորտ դուրս գալու անցագիր է ստացել: Բայց սա հոգու ճամփորդություն է, ոչ թե մարմնի: ՈՒրեմն, այս ճամփորդության մեջ նոր` հոգևոր օրենքներ են գործում: Բանաստեղծը գիտի, որ հոգևոր աշխարհն ու նրա օրենքներն ավելի զորեղ են, քան ֆիզիկական աշխարհն ու նրա օրենքները: Հավատի ուժը, հոգևոր ուժն է ստեղծել այս աշխարհը և այն ֆիզիկական օրենքները, որոնցով ղեկավարվում է այս աշխարհը:
Տիեզերական ձգողության օրենքը իմաստ չէր ունենա, եթե տիեզերական ձգողությունը իրական ուժ չլիներ: Տիեզերական ձգողության օրենքը գործում է հենց տիեզերական ձգողության ուժի շնորհիվ: Նույն կերպ հոգևոր օրենքն անօգուտ կլիներ, եթե հավատի ուժն իրական ուժ չլիներ: Հավատը իրական ուժ է: Հավատը հոգևոր ուժ է, հոգևոր էներգիա, հոգևոր հզորություն: Հենց հավատի ուժի շնորհիվ է, որ գործում են հոգևոր աշխարհի օրենքները: Երբ օգտագործվում է հավատի ուժը, հոգու այդ օրենքները գործում են այնպես, ինչպես Աստված է որոշել. «Քրիստոս Հիսուսով կյանք տվող հոգու օրենքը փրկեց մեղքի և մահվան օրենքից» (Հռոմ. 8.2): Հոգու աշխարհում կա երկու հիմնարար օրենք: Դրանցից մեկը՝ մեղքի և մահվան օրենքը, սկսեց գործել Ադամի անհնազանդության պատճառով, մյուսը` կյանքի և հոգու օրենքը, սկսեց գործել Հիսուս Քրիստոսի շնորհիվ, երբ Նա հարություն առավ: Կյանքի և հոգու օրենքը այն գլխավոր օրենքն է, որին, որպես Աստծո որդիներ, ենթակա են բոլոր «աստվածային ճամփորդության» դուրս եկածները: Այդ օրենքը փոխարինում է մեղքի և մահվան օրենքին, իսկ հավատը նրան գործողության է մղում: Փրկությունը երկրի երեսին հասանելի է ամեն մի մարդկային էակի, քանի որ Խոսքի մեջ ասված է. «Ամենայն ոք, որ Տիրոջ Անունը կանչի, կփրկվի» (Հռոմ. 10.13): Կյանքի և հոգու այս առավել բարձր օրենքը ներկա է երկրի վրա, բայց, այնուամենայնիվ, շատ մարդիկ մեռնում են և դժոխք են գնում: Պատճառն այն է, որ այդ մարդկանց կյանքում երբևէ չի սկսել գործել փրկության օրենքը: Վերջինս կսկսի գործել, եթե կիրառվի:
Աստվածաշունչն ասում է, որ Աստծո Խոսքը մնում է հավիտյան. «Եթե Աստծո Խոսքի հանդեպ հավատք ունենանք, ճշմարիտ, ճշմարիտ եմ ասում ձեզ. Ով որ այս լեռանն ասի` ել և ծովն ընկիր, և իր սրտում չկասկածի, այլ հավատա, թե ինչ որ ասում է, կլինի, կլինի` ինչ էլ ասի, կկատարվի» (Մարկ. 11.23): Սա տեսություն չէ: Սա փաստ է, սա հոգևոր օրենք է և ճիշտ կիրառելու դեպքում կգործի անշուշտ:
Հիսուսը երկրի վրա գործեց հավատի այս սկզբունքով, և փոթորիկը ենթարկվեց Նրան, մեռելները հարություն առան, դևերը դուրս եկան այսահարների միջից, խուլերը լսեցին, համրերը խոսեցին, անդամալույծները ոտքի ելան: Նա գործեց Աստծո հավատով, Աստված հավատի Աստված է և Իր հավատը գործի է վերածում Խոսքով: Հիսուսը նմանակեց Հորը և ստացավ նույն արդյունքները, ինչ Հայրը: «Ով որ հավատում է Ինձ, ինքն էլ կկատարի այն գործերը, որ Ես եմ անում, և դրանից ավելին կկատարի, որովհետև գնում եմ Իմ Հոր մոտ» (Հովհ. 14.12):
Այս ամենից երևում է, որ «աստվածային ճամփորդի» կյանքի սկզբունքն ամբողջովին կախված է Աստծո Խոսքից: Թումանյանը՝ որպես «աստվածային ճամփորդ», բացվում է Աստծո Խոսքի հետ ունեցած իր կապով: Աստծո շնորհ ստացած և «Աստծո Սիրելի Որդու թագավորություն» փոխադրված բանաստեղծը, ինչպես վկայում է Խոսքը, նույն ընդունելությանն է արժանանում, ինչ Որդին, այսինքն` նույնացվում է Նրա հետ. «Աշխարհը մեզ չի ճանաչում, որովհետև Նրան էլ չճանաչեց» (Ա Հովհ. 3.1): Ահա թե որտեղից է գալիս «Վար մնացած մարդու համար արդեն խորթ է իմ հոգին» հայտնությունը: Հիրավի, սա Աստծո Խոսքի հետ բանաստեղծի անմիջական կապի արդյունքն է: Իսկ Աստծո Խոսքն ուսուցանում է, որ Աստված որոշակի ծրագիր ունի պատմության ամեն մի շրջանի, ամեն ազգի, ժողովրդի և առանձին մարդու համար: Թումանյանը՝ որպես անհատ, իր հանդեպ ունեցած Աստծո ծրագիրը բացահայտում է երկրի փառքի նկատմամբ ունեցած իր անտարբերությամբ, իր մեջ Աստծո թագավորության հաստատմամբ: Նա համոզված է, որ իր կյանքն ընթանում է ըստ Աստծո ծրագրի:
Թումանյանին հայտնի են Աստծո մտադրություններն ու վերջնական նպատակը, այսինքն` այն, որ մարդը պետք է բաժնեկից լինի Աստծո կյանքին: Ըստ էության, սա է եղել նաև արարչագործության նպատակը: Այս աշխարհըմբռնումն է, որ «Երկրի փառքին անհաղորդ» պոետի հոգին հանել է տիեզերական աստվածային ճամփորդության:

Արտակ ՈՍԿԱՆՅԱՆ
Գրող, հրատարակիչ

Դիտվել է՝ 5301

Մեկնաբանություններ